tjuv...

Idag har jag gjort inbrott i mitt eget hus.
Det var lättare än väntat.
Efter att ha försäkrat mig att ingen var hemma, och insett att nyckeln hängde på samma (dåliga) gömställe som den alltid gjort, så smög jag mig in.
Jag möttes av min hungriga katt och ett fullständigt kaos.
Förstår inte hur en vuxen människa kan lyckas stöka till det som hon kan.
Anledningen till att jag var där var dels för att jag ville hälsa på katten,
och dels för att leta reda på mammas julkrubba som hon hade glömt att ta med sig.
Jag hittade den, uppdukad på bordet med jesu barn och vise män, blandat med halvätna godisar och barbiedockor.
Eftersom att min karriär som tjuv just startat ville jag inte ödelägga den meddetsamma och kunde alltså inte plocka med mig krubban.
Men nu vet vi vart den är iallafall. 
Den och alla andra grejer som tillhör mig eller någon annan i familjen.
Men bäst att stryka henne medhårs medan hon bor där...
Vill inte att huset säljs, 
men vill samtidigt inte se på när hon förstör det.

Åker till Karlstad på Söndag,
skulle åkt lite senare men insåg att jag inte tagit med rätt papper som
jag skulle läsa på inför tentan på torsdag.
Klantigt.

Idag ska jag och mamma ha myskväll med räkor, vin och en bra film.
I morgon blir det middag och kalas hos Robert med det gamla kompisgänget,
 innan vi än en gång skiljer på oss för att inte synas förren sommaren igen. 

Jag kommer nog dock besöka denna stad ett par gånger innan dess...




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0