Ny dag, nya kalsonger!

Oj oj,
länge sedan nu.
Var i skolan hela förra veckan.
Sista gången på 18 veckor, tack tack.
Har varit en sväng i Strömstad också.
Alla mådde bra, vissa bättre än andra.
Mamma berättade att hon och Terje skulle på en liten semester.
Cuba i två veckor.
Avundsjuk? nej nej inte jag...


Idag var det första dagen på praktiken.
Avd 15 i 6 veckor framöver.
Började bra, slutade tveksamt.
Sjukt mycket information, och de verkade tro att vi redan visste allt.
Min avdelning verkade bra, men rörig.
Ureologi, bröstkirurgi och endokrina sjukdomar,
allt i en salig blandning.

Min handledare sa att det kommer bli jobbigt psykiskt.
Väldigt många får cancer besked på avdelningen,
och vissa kommer aldrig därifrån...
Så det blir till att torka många tårar.

I lördags var det kalas hos Erika.
Mycket trevligt!
Sista gången på ett tag som man träffar klassen.
Får se till att styra lite kalas då och då.

Kände ett hugg av lite love häromveckan.
Nu är allt gammalt glömt (intalar jag mig själv iaf),
och jag håller mig till min kära vän risets motto:
Nya dag, nya kalsonger!

Nu ska jag till frisören,
fick oväntat mycket i lön så det gäller att spendera!

I morgon är en viktig dag.
Pappa ska få reda på hur cellgifterna har verkat.
Så i morgon är det förhoppningsvis en bra dag.
Något annat finns inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0