drömmar

Jag drömmer,
jag vaknar.
Jag drömmer igen.
Jag vaknar och drömmen förblir än en gång en dröm.

Kan jag inte någon gång få vara kvar i drömmen?
Vakna i en tid där drömmen är verklighet?


Slut med flummeriet.

Idag var det skola på schemat igen, efter en slapp ledig dag igår.
Hade egentligen 1000 saker på listan men orken saknades...
Blev en fika med Sara och träning istället.
Det hade jag ork till.

Har en lätt panik / ångestkänsla för vårterminen.

Vill inte pendla till skogen.
Vill inte vara den som är i vägen, den som tar plats och tid.
Vill inte få panik
Vill inte inse att detta inte är rätt.

Jag vill vara i skolan.
Vill vara kreativ
Vill skriva låtar och gömma mig bakom en mask.
Vill att pirret som finns där ska finnas kvar,
vill veta vad jag vill.

I helgen åker jag till Sis och Pär i Götlaborg.
Men först en LM räkningstenta som ska göras.
100% eller fiasko.

Singellivet börjar bli tradigt.
 
Träffade HAN idag i biblioteket.
Han pratade i telefon.
Jag blev nervös.
Jag slog han i huvudet med mitt kollegieblock.
Och gick därifrån.

Om han inte tyckte jag var knäpp förut så finns inga tvivel nu...

Ikväll ska det spinnas med nya skorna.
Sen ska det räknas.
och packas
och städas
och tvättas
och handlas
och....


Glöm inte att nominera era favoriter till
Rockbjörnen !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0