väntan..

Väntar på besked,
men det verkar dröja.

Har jobbat mig igenom julen,
Jobbade 12 timmar i går på julafton,
och har jobbat morgonen idag.
Ska även jobba i morgon kväll och resten av helgen.

Men var ledig några timmar mitt på dagen igår och firade lite.
Firade med den idiotiska traditionen i år igen.
Julbad på sommarstugan.
1.5 grad på land och i havet.
Ingen bastu eller sådant fusk, en eld på stranden var det enda vi hade.
Bildbevis kommer :-)

Det var skönt att jobba igår.
Mysigt att vara på jobbet på jul.
Och skönt att slippa julhysterin där hemma.

Vi hade lite "lillejulafton" hos Mamma i tisdags.
Pappa var med,
men han gick hem ganska snart.
Han orkar inte sitta uppe mer en en liten stund sen svimmar han av andnöd.
Han väger under 70 kg nu.
Min stora starka pappa som knäckte nötter med bara händerna förr,
nu orkar han knappt lyfta ett glas.
Ska köra honom till uddevalla på måndag om han inte blir bättre.
Men det lär han inte bli.

Ikväll ska jag till Robert på kalas,
sen kanske det blir utgång.

Men först ska jag och mamma ut på en långpromenad i det härliga vintervädret!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0