100%

Onsdag.
Tråkig dag.
Man längtar till helgen,
 samtidigt som man får panik för att halva veckan redan gått.

Måste börja tentaplugga snart,
men det är så mycket annat som ska hinnas med.

Klarade läkemedelstentan jag skrev i fredags.
100%
Andra gången jag skriver tenta/prov bakfull, till gränsen på full.

Första gången var på ett Fyisk B prov på gymnasiet.
Jag och Anna skulle plugga kvällen innan.
Hade precis kommit hem från Chamonix så taxfree spriten stod där och stirrade på oss.
Tror vi svepte sista shoten innan vi gick till skolan.
Fysik var annars inte mitt starka ämne,
men hålrumsstrålning, relativitetsteorier och växelström har aldrig kännts lättare än då.

Men med undantag för dessa stunder gör alkohol mig till en mycket osmart prick.
 Så ska ta det lungt med det ett tag framöver, iallafall när det är tenta...

Pratade med pappa igår.
Han mår inget bra.
Han mår skit.
Cellgifterna äter upp hans kropp och sinne.

Han var orolig.
Orolig för att inte orka fixa något julbord till gubbarna på varvet.
Orolig för att de skulle bli besvikna på honom.

Jag tror de skulle bli mer besvikna på honom om han gick och dog.


Glöm inte att rösta på era favoriter till P3 guld

Jag röstade så här:
Årets nykomling: Hästpojken
Årets grupp: Afasi & Filthy
Årets Låt: Jag är en vampyr
Årets artist: Veronica Maggio
Årets liveakt / guldmicken: The Hellacopters


                                       

Kommentarer
Postat av: kaksmulan

Jag är faktiskt väldigt stolt över dig som fixade tentan i det skick jag kan tänka mig att du var i efter att ha sett ditt sinnestillstånd bara några timmar tidigare!

2008-12-04 @ 22:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0