pluggpanik

En vecka till avrättning.
En vecka tills jag sitter där med tentan framför mig och frågar mig varför?
Varför började jag inte plugga lite tidigare?
Men nu är det bara att sätta igång.

Skulle ha pluggat idag men,
eh,
var inte riktigt i form.
En bragd att jag var i skolan iallafall.
Kom iofs försent efter att ha väntat på bussen i 30 min i full snöstorm.
Försenad, genomblöt och bakfull.
En underbar början på dagen.

Vätskebalans och skallskador var dagens ämne.
Känndes som jag hade blivit övekörd av tåget och inte druckit något på flera år,
så det passade ju fint.
Somnade dock ganska direkt.

Sen kom det bra besked!
Praktikplatserna till termin 4 sattes upp.
Karlstad alla 18 veckor!
Var tvungen att dubbelkolla,
men det stämmde.

Har kanske en lägenhet på g.
3:a på Herrhagen.
Tycker det är på tiden att vi har lite tur i vårat letande.
Så om allt går som planerat kommer våren bli perfekt!

Sittningen igår var oväntat rolig.
 Tomtar, pepparkaksgubbar och paket.
Klockan 20 var vi alla fulla och vi dansade och ramlade runt tills den sista bussen tog oss hem.

Funderar på helgen.
I morgon ska jag och Sara julbaka och skriva julkort.
Lördagen ska spenderas på universitetet, men kvällen...
Vi får se hur det blir.
Kan ju bara tänka mig att det slutar på ett sätt.

Nu i jultider lyssnar vi på julmusik.
Och det finns egentligen bara en skiva som går att lyssna på.
Må han vara bög och musikalstjärna (eller det kanske är samma sak?),
men ingen jul utan Peter Jöbacks Jag kommer hem igen till jul.


Kommentarer
Postat av: Sockerkakan

Hallejula!!!

2008-12-12 @ 08:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0