Stockholm!

Sitter här i Fridas studentlägenhet.
36 kvm, ett stenkast  från stureplan.
5800 i månaden, det kallar jag studentlägenhet!

Hitills har vistelsen här varit mycket bra.
Men det bästa återstår ju.

Var en sväng på stan idag,
Såg Idol Jesper och Idol Anna.
Han drog på en stor väska, ska väll åka hem nu när han är utröstad.
De gick långsamt och plötsligt stannade de och kollade varandra djupt i ögonen.
Love?
Ni vet var ni läste det först!

Igår åkte jag och Frida ut till djurgården och gick en långpromenad.
Underbart härlig blanding av höstlöv, hundar, pensionärer och brats.
Förstår inte meningen med att klä upp sig till tårna när man ska ut och gå.
Men det är väll därför jag inte känner mig hemma i den här stan...

Sen styrde vi middag här.
Tacos med tjejerna från Strömstad.
Karolin var i Sverige på besök, evigheter sen jag träffade henne!
Sen var det bio på schemat.
Rallybrudar
Vi hade bokat 8 biljetter som Fredrik skulle hämta ut en timme innan bion började.

Problemet var bara den att Fredrik inte riktigt hade koll.

Han hade för det första gått till fel biograf, och sen sagt att han hade reserverat 8 biljetter till Kalenderflickorna.

Tillslut kom vi till rätt biogaf och fick biljetter till Rallybrudar.
Jag och Frida skulle köpa popcorn,
Frida frågade popcorngubben om hon kunde få lite salt.
Javisst sa han, men smaka först, de är rätt salta.
Frida salta på ändå.
Nicko kom och smakade ett (salt) popcorn.
Hon gjorde sedan världens grimas och frågade vad i helvete som hade hänt?
Popcorngubben vek sig av skratt, 
Det såg ut som han skulle dö,
minst.
 Ingen i kön fattade någonting
Allra minst Nicko.

Det är så skönt att vara med de tjejerna.
Ingen som är matfixerad.
Man kan köpa både godis och popcorn till bion.
Utan att någon som stirrar och tänker fetto.
För alla gör detsamma.
FOOD JUNKIES 

Är lite nervös inför ikväll.
Men det ska man väll vara.

Köpte en topp på Monki idag.
Kanske ha ikväll?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0