lukt

Jag har den senaste tiden upptäckt en mycket rolig del av kroppen.
Näsan.
Man brukar ju säga att man kan ha ett sjätte sinne.
Jag har just upptäckt mitt femte.

Min luktupptäckt började när Pär miste sitt luktsinne efter olyckan.
Jag tänkte först att det inte var så farligt ,
men sen började jag utforska mitt eget luktsinne.
Och det funkade alldeles utmärkt.

Nu luktar jag på allt jag kommer över.
Saker som luktar gott är bla
Trävirke,olivolja, lingonsylt, böcker,ingefära,bensin,saltvatten,bebisar,manssvett

Saker som luktar mindre gott är
Pappersbruk, Ägg, kokt potatis, kvinnosvett,

Kanske inga revolutionerade saker, de flesta håller nog med.
Min absoluta favorit lukt är dock konstgjord,
Viktor och Rolfs flowerbomb




Veckan har bestått av plugg plugg och plugg.
Läkemedelsräkning, Farmakologi, Sjukdomslära, Seminarie i omvårdnadsteorier och lite metodövning på det.
Allt ihoptryckt på tre veckor.
 Tur att man inte har något liv utanför skolan då.

I morgon ramlar pengarna in på kontot.
De behöver ju inte trängas direkt.
Efter att månadens räkningar är betalda har jag 2340 kr kvar.
Det ska räcka till mat, buss, böcker och kanske lite nöjen.

För att se det positiva i det så är dålig ekonomi kopplad till en mer hälsosam livsstil.
Man har inte råd att gå på krogen, inte att köpa onödigt snacks och i värsta fall blir det cykel till skolan sista veckan.

Bra musik såhär i höst och tenta tider är Hellsongs
De gör akustiska tolkningar av klassiska hårdrockslåtar.
 Tiger Lous nya album
A Partial Print
 är också att rekomendera!
A Partial Print - Deluxe (Ltd)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0